Dom Pomocy Społecznej w Niedabylu

Wycieczka do Warki

12 grudnia br. grupa mieszkańców naszego Domu w towarzystwie opiekunów wyruszyła w jednodniową wycieczkę do Warki.

Celem wyjazdu było zwiedzanie Browaru Warka oraz Muzeum Kazimierza Pułaskiego.

Po dojechaniu na miejsce w pierwszej kolejności udaliśmy się do Browaru, gdzie zostaliśmy zaproszeni do sali konferencyjnej oraz poznaliśmy naszych przewodników – długoletnich pracowników Browaru, znawców sztuki piwowarskiej. Tam przy pomocy prezentacji multimedialnej zapoznaliśmy się z historią Browaru i in. ciekawostkami z nim związanymi, zostaliśmy również poinstruowani o zasadach zwiedzania, po czym udaliśmy się na spacer po obiektach znajdujących się na terenie Browaru. Prześledziliśmy proces warzenia piwa, zobaczyliśmy warzelnię i jedną z największych kadzi filtracyjnych w Europie, linie rozlewnicze, sortownię oraz pakowanie gotowego produktu.

Na koniec zwiedzania mieszkańcy zostali poczęstowani świeżym sokiem jabłkowym oraz pysznymi jabłkami.

Następnie udaliśmy się do kolejnego punktu naszej wycieczki – Muzeum Kazimierza Pułaskiego. Przybliżona została nam postać Kazimierza Pułaskiego i jego dokonania. Zwiedzaliśmy wnętrza XVIII-wiecznego pałacu. Mieliśmy również okazję poznać dzieje i dziedzictwo kulturowe znajdujących się tam zabytków. Wszyscy z dużym zainteresowaniem oglądali przedmioty znajdujące się w pałacu. Następnie przewodnik muzealny zaprowadził nas do pomieszczeń, w których znajdowała się multimedialna wystawa o historii Warki.

Po zwiedzaniu nadszedł czas na upragniony posiłek – wizytę w McDonalds.

Wycieczkę zdecydowanie należy zaliczyć do udanych. Mieszkańcy wrócili bardzo zadowoleni, uśmiechnięci i pełni wrażeń.

Pragniemy serdecznie podziękować wszystkim Darczyńcom, którzy przyczynili się do zorganizowania wycieczki poprzez dokonywanie wpłat na konto Stowarzyszenia Pomocy Osobom Niepełnosprawnym Promyk Nadziei, działające na terenie Domu Pomocy Społecznej w Niedabylu.

Dziękujemy również Wójtowi Gminy Stromiec P. Krzysztofowi Stykowskiemu, który ze względu na liczną grupę uczestników wycieczki udostępnił nam  w tym dniu bezpłatnie autokar szkolny wraz z kierowcą.